.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش شهدای فلسطین به بیش از ۷ هزار نفر/ نزدیک به سه هزار نفر از شهدا کودک هستند
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۷ هزار و ۲۸ نفر افزایش یافته است.
افزایش شهدای فلسطین به بیش از ۷ هزار نفر/ نزدیک به سه هزار نفر از شهدا کودک هستند

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین در یک کنفرانس مطبوعاتی تعداد شهدای حملات هوایی رژیم اشغالگر را از هفتم اکتبر تا کنون، هفت هزار و ۲۸ نفر اعلام کرد و گفت در این میان، ۲ هزار و ۹۱۳ تن کودک بوده‌اند. 

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در میان شهدا هزار و ۷۰۹ نفر زن، و ۳۹۷ نفر نیز سالمند بوده‌اند. همچنین ۱۸ هزار و ۴۸۴ نفر از شهروندان فلسطینی بر اثر حملات رژیم اشغالگر مجروح شده‌اند. 

 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: «نیرو‌های اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ قتل عام انجام دادند و ۴۸۱ نفر را کشتند که اکثریت آن‌ها به جنوب نوار غزه آواره شده بودند، منطقه‌ای که اسرائیل ادعا می‌کند امن است». این مقام فلسطینی همچنین گفت که نیرو‌های اشغالگر عمداً ۵۷ مرکز بهداشتی و درمانی را هدف قرار داده و ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز مراقبت‌های اولیه را از کار انداختند و افزود که ۱۰۱ پزشک در این حملات به شهادت رسیدند. 

 

او گفت که رژیم «با ممانعت سرسختانه از ورود سوخت و تجهیزات پزشکی ضروری» در حال نابود کردن سیستم مراقبت‌های بهداشتی فلسطین است.

 

القدره همچنین نسبت به «فاجعه قریب الوقوع» در خصوص مراقبت‌های بهداشتی در غزه هشدار داد، زیرا به دلیل بمباران‌های رژیم، بیمارستان‌ها به سرپناهی برای ده‌ها هزار آواره تبدیل می‌شوند که این امر شرایط را برای گسترش بیماری‌های همه‌گیر فراهم می‌کند. 

 

گفتنی است، در حال حاضر ۲.۲ میلیون ساکن غزه با کمبود غذا، آب، دارو و سوخت روبه‌رو هستند. تا کنون تعداد کمی کامیون که حامل کمک‌های بشردوستانه هستند اجازه ورود به غزه را پیدا کرده‌اند، اما مقامات سازمان ملل می‌گویند این کمک‌ها مثل «قطره‌ای در اقیانوس» است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.328 seconds.